AFC-final på stockholm hundmässa

Som många vet så var det Stockholm hundmässa i helgen. Jag var bland annat där, men inte bara som åskådare, men som tävlande. Vi startade i Agria freestyle cup finalen i klass 2.

Det var upp tidigt på morgonen och dra iväg till mässan. Vi gick först in utan hundarna och lämnade saker som bur och åt frukost. Sen var det dags att hämta hundarna med, men jag hann inte gå med vaccinerings genomgången. Det var dags för upprop. Nånting som var otroligt bra var att man fick banvandra med hunden inne på planen. Nicci kan vara lite känslig på miljön och detta var ju perfekt.

Det började med klass 1 och någon gång efter nio så drog tvåan igång. Det gick ganska slött framåt, men det var samtidigt väldigt skönt.

485

Yatzy i väntan på att Nicci ska köra.

Jag var en hel del nervös precis innan jag skulle in. Vi hälsade på domarna och sen satte vi oss i startposition. Bra dit, men sen redan i början låste hon sig lite på publiken, men med ett ”här” så koncentrerade hon sig rätt och hade bra fokus resten av programmet.

Det blev en hel del missar tyvärr. Jag gjorde visa saker för tidigt så de ser inte helt ut som man ser i filmen. Hon gick runt mig i en evigheten, medan hon egentligen bara skulle gjort de några få sekunder. Hon skulle inte heller rulla runt i slutet när hon backa emot mig och aldrig gjort så på träning, men det brukar ju knasa till sig på tävling och man kan helt enkelt inte göra ALLT korrekt.

Programmet

Vi lyckades trots allt ta en brons plats och med bara 0.10 poäng ifrån silver plats. Har dock lyckats få fel pris. På min silvriga kopp står de tredje pris klass 1 och den som har min körde klass 3 och den som har den för klass 3 körde klass 1. Lite rörigt gjort där, haha.

Nu smälter vi tävlingen och laddar om för den i haninge. Se upp för vi ska till högsta klassen.

Leave a Reply

