Lucka 3

3

Ingelstad gymnasiet – ett liv på hund skola

Upp tidigt som bara den, kanske inte för visa, men för mig. Redan vid kvart i sex måste man upp för att hinna byta om och fixa saker och sen ut med hunden på en 40-50 min runda.

Sen vid sjutiden träffar jag upp med min kompis utanför vårat hus och går till matsalen för att en snabbis äta frukost. Vid halv åtta efter att ha fixat tills sig går vi med hundarna till hundstallet som ligger näst längst bort av alla anläggningar. Det finns inget krav att ha hunden i stället så ibland när jag inte orkar eller det är mera lämpligt så har jag hunden på rummet istället.

129

 Vid åtta börjar lektionerna som varar på 1 och ½ timma och där mellan innan lunch och de två lektioner vi har på förmiddagen så har vi lite mackor. Lunchrast har vi i en timma och då går man såklart ut med hunden.

Onsdagar har vi hundkunskap och då får vi ha med hundarna på lektionerna och den dagen blir inte lika lång för hundarna.

På torsdagar har NVhund som jag går SPL på förmiddagen och känner man att kvällarna inte räcker till för att städa hundens box så är detta ett ypperligt tillfälle.

Vi slutar vid tio i fyra och äter lunch vid fem. Efter det kan det bli en promenad eller lite träning med hundarna. Skolan har en mini träningshall som vi kallar förrådet och en hel del agility hinder. Varje tisdag fram till jul har vi även träning i skolans ridhus och har tillgång alla dagar till paddocken som går att lysa upp.

Vid åtta är det kvällsmacka för den sugna eller som bara vill umgås. Hundarna är sen kvällarna och nätterna med oss på rummet.

028

Leave a Reply

