Lite lydnad på listan

Idag blev det lite lydnadsträning inomhus!

Jag körde igenom lite apportering i klass 1 med nytt föremål. En apportbock i plast. Första gången när han satt i fot och jag gav den och han tog den så spotta han ut den så vi körde från bas och vi fick till snyggt grep med det nya föremålet.

Körde lite inkallning från ettan också. Han sätter sig snett och för långt framåt utan hjälp, så det är något vi ska planera upp lite mera. Han har en tendens att komma för långt fram i det mesta med fotposition eller linförighet.

I frittföljen vet jag inte vad jag ska göra! Har bestämt mig i alla fall för att ta tag i att göra en planering i alla fall. Det ser inte bra ut utan handhjälper och bästa ser ut med godis, men vet att jag kommer inte uppnå det. Gillar inte heller att jag måste behöva lura och sen kanske har jätte svårt att bli av med handhjälpen så nu ska vi ta tag i frittfölj hårt! Känner att för eller senare måste Yatzy lära sig basen i lydnad, frittfölj. Idag kan han det inte.
En planering av hur vi ska få till något för en gång skull kan komma ut kanske, men annars små film snuttar.

Bjuder på video

 

Leave a Reply

