Inomhusträning

Idag och igår har jag tränat inne nu när mörkret kommer snabbt. Det är verkligen ett extremt litet utrymme jag tränar på just nu, men vi hoppas kunna få ha skolans ridhus en gång veckan i framtiden.

Igår var det agility på schemat. Yatzy kör inte det så ofta och då inte så mycket heller. Det ni ser i videon var allt vi gjorde egentligen förutom ett par gånger framåt, men då sprang han förbi sista hindret.

Idag stod freestyle på schemat. I detta fallet improvisera till musik. Gillade att musiken passade oss ganska bra, samt att jag hitta ett nytt trick. De bästa tricken kommer ur ren slump! I detta fallet hoppa rakt upp i luften, eller som jag kallar det ”skutta”. Han hade tänkt sig hoppa upp i famnen, men så blev det helt plötsligt ett annat trick av det hela.
Sen har vi påbörjat backa slalom, men de har en bit kvar. Vi har dock kommit ganska långt, dock i detta fallet när vi körde längre vändor av annat och lite störigare runt om satte han det inte lika bra så fick hjälpa honom extra mycket, men annars har vi kommit ganska långt att köra några på rad med handhjälp utan godis.

Något vi aldrig kört förr är rallylydnad, inte ens testat moment sådär. Så att sitta och jag gick runt var inte helt lätt, inte heller att komma in framför mig. Vi klarade oss ändå trots det fint igenom banan med lite handtarget. Yatzy har inte ens ett frittfölj, men hyfsat bra med min hand som hjälp följde han med. Han hade lite problem med stadgan i ligg märkte jag dessutom, men körde enbart rallyn för att se vart vi ligger med typiska lydnadsdelar i andra förhållande och har nu sett vad jag kan öva på.

Leave a Reply

