Agility KM – kalmar

Igår tävlades det agility KM på kalmar BK.

Banan på denna tävlingen måste varit än av de svårare jag sett. Osäker på om någon ens nollade. Tycker synd om alla nybörjare (inkluderar mig) som gick in och körde denna. De tog säkert visa över 5 minuter innan de var klara. Tur nog var det få startande eftersom de bara var KM och gjorde att de var ganska okej för dessa att ta tid på sig så jag själv tog tid på mig vid A-hindret och gungan andra loppet. Första loppet så tragglade jag lite på redan andra hopphindret på banan tills hon hoppade det och inte sökte sig till närmaste tunnelingång eftersom det var en tunnel ganska tajt bredvid.

Nu har jag lite att jobba på i alla fall och hoppas kunna sätta upp början på banan från KM i veckan och öva lite på. Kontaktfälten är dags att ta tag i med! Övat hårt på de, men fortfarande mycket kvar tills de sitter.


inkluderar klipp ifrån forsakara!

One thought on “Agility KM – kalmar

Leave a Reply

