Tappade träningslusten – hittade den på nytt sätt

Igår hade jag tänkt mig att jag och Nicci skulle dra oss ner till våran appellplan på skolan, men hade tappat all lust jag hade på mattelektion. Det återstod då att tänka efter om jag hade lust nog att köra en vända på baksidan utav huset jag bor i eller bara ge henne sin mat. Jag lyckades dock få lite glöd i mig utav att det börjar närma sig AFC så jag stack ut och började träna framåtsändande.

Än så länge har jag target och ibland koppel, kopplet för att hon ska få lite förståelse om position och inte kötta på framåt för att hon tycker att de ska gå fort. Så här i efterhand är det bra att jag gick ut för vi har mycket träning kvar på detta. Efter en hel del tränande på det och mycket mat kvar ändå började jag fundera på vad mera vi ska ha och AHA! Vi började träna på lite halta i fotposition. Hon höll en hel del hoppande halt steg idag och det blir bara bättra och bättre och mera självständigt. Hon trycker sig visserligen emot mig dock, men så får det vara om inte min nya belöningsplacering fixar det. För så hemskt ser det inte ut i alla fall.

IMG_2348.JPG

Leave a Reply

