Forsakar Bk – agilitytävling

I söndags har jag tävlat i agility. Inga resultat att hurra för, men jag har börjat se vad jag gör för fel på visa delar i mina lopp, en rivning har jag dock fortfarande lite svårt att se.

Första agilityloppet i klass 1 nollade bara en endaste. Jag själv diskade mig. Mitt i loppet halkade jag i det blötta gräset och tog emot med armen i marken och efter det gjorde det ganska ont i armen. Speciellt när jag testade banvandra första hopploppet och nästan fick överväga högerhandling bara för att det gjorde ont att sträcka ut vänster armen. Gick in och körde ändå och kom ut med 10 fel. En rivning som jag inte fattar varför och en annan rivning som jag ångrar djupt att jag inte sprang på mera.

Andra agilitybanan var riktigt svår, första med, men denna kändes riktigt tuff. Vi satte den ändå hyfsat fint och bra, fick med oss 15 fel. 10 på balans och en vägran, men vägran hade inte hänt om hon stannat på balansen ändå. Sen missa hon uppfarten också på balansen, jag hade kunnat placera mig bättre. Kanske stannat upp henne lite innan i värsta fall, men de där uppfarterna och allt med att tävla övar vi fortfarande på.

Sista hopploppet, var ganska kaos. Sprang inte på, armen gjorde ont och Nicci var helt hysterisk av någon anledning. Nu borde hon vara trött till sista loppet, men hon var tvärtom. Kanske lite övertrött så det slog fel? Hon rev två hinder som jag mins och sen massa kaos och avsluta loppet med en disk så som det hade gått ändå.
Detta var sista tävlingen för i år och nu är det bara att hårdträna inför nästa år, då vet vi lite mera hur det ser ut på en tävling och funkar med banorna och hur de ser ut(inte så snälla för klass 1 här).

I veckan har det även hunnits tränat en hel del redan. Agility och freestyle har stått på schemat med Nicci. Kontaktfält, en hyfsat rolig bana på 24 hinder, lite kontaktfält och annat agility och även har det lagt krut på små pass med tricksträning inför AFC.

10501593_880441261983996_4742157748756345223_n

Leave a Reply

