Uppvisning Ingelstad

Idag har det varit öppet hus på ingelstad gymnasiet. En hel drös med unga och deras föräldrar var här idag för att titta in skolan och dess utbildningar. Våran zoobutik var öppen med 20% rabatt, veterinärkliniken hade drop-in med vaccination, det var hästuppvisning i form utav tävling, provkörning utav traktorer och det jag främst var med på hunduppvisning utav agility och freestyle samt visa runt hundstallet.

Agility visades upp utav ena läraren, samt några elever. Det var riktigt roligt att titta på, hundläraren som körde fick även publiken att skratta med sina knasigheter. Det var många fler än vad man förväntat sig som kom för att titta, enda tråkiga var alla dessa som sa att de var intresserad av ”djursjukvård, djurvård”. Var är våra framtida hundelever? Fast blir roligt ändå med folk som tränar aktivt hund börjar på skolan vilken utbildning de än går.

När jag såg att det började närma sitt slut på agilityuppvisningen rörde jag mig mot träningshallen med Yatzy.  Min tanke var att värma upp lite till musiken som gick hela tiden på en spellista. Innan jag visste ordet av det så stod det 20+ människor rakt framför ögonen på mig. Jag hade helt enkelt tittat ner på Yatzy och kört lite, men jag fortsatte helt enkelt om inget. Yatzy var helt klart ofokuserad, men han kan knappt några tricks, aldrig kört för publik och + det var hundar i publiken. Speciellt svårast var det andra gången. Men vi fick visat upp ett par tricks som jag vet lätt kan imponera.

Nu är vi i kristianstad och imorgon ska vi tävla i Forsakar, i agility.

IMG_1994.JPG

Leave a Reply

