Kurs för Annica Aller

Nu har jag och Nicci gått en kurs för Annica Aller på växjö bk och är jätte nöjd.

Vi började med en bana på bara hopphinder och tunnlar där vi fick övat på staketet och svängsignaler + lite fällor vid tunnlar som man skulle handla.

Första banan vi körde (är även första gången jag körde banan i filmen nere) så ser man hur jag var innan jag fick mig slipad. Till slut kunde vi utföra det så sjukt snyggt. Det blir en del rivningar, men vi fick en del tips på min handling som kan hjälpa till på vägen.

Vårat stora problem, uppfarten på balansen fick vi ett tips där jag faktiskt inte behöver lägga ner massvis med tid på träning. Träning på balansens uppfart kommer jag fortfarande ligga i mycket med, men nu mera kan jag även säga till ett ”Nicci” någon meter ifrån eller beroende på hur banan ser ut och så träffar hon då hon hinner ändra sitt steg. Förr hoppade hon upp på balansen precis vid den så hon hamna precis över, men det jag måste få henne till är att göra sitt kliv tidigare och detta fick jag lätt till med hennes namn.

Jag känner att bara på denna helgen har jag kunnat utvecklas enormt i min handling så nu gäller det att jag tar till vara på det och använder det jag lärt mig för nu vill jag bara ut och tävla ännu mera och gå flera kurser.

Leave a Reply

