Kärt återseende

Idag kom Niccis pappa med ägare förbi och Nicci blev helt överlycklig. Hon var så glad att få träffa de båda så hon knappt visste vad hon skulle ta sig till. Det är alltid så kul att se att ens hund kan bli så glad.

110

Just nu med Nicci håller jag på att träna lite tricks mellan dagarna då vi inte kör agility. Framförgående och lyfta på andra baktassen ligger i fokus. Båda går sedan att använda till en freestyle rutin om det skulle bli aktuellt. Vi har varit fast på samma få antal tricks en sån lång period så nu är det dags att få in lite nya i Niccis huvud.

077 079 080

Niccis gamla studsa emot träd trick. Något hon älskar skarpt att göra då det påminner om agility.

Den galna valpen Yatzy håller på att lära sig korsa tassarna. Med Nicci körde jag med target-platta, med Yatzy har jag valt att bara använda mig utav kommandot för vacker tass och hjälpt med min hand och u har vi precis börjat få över den över den andra tassen. Detta tricket är lite klurigt, men alltid lika skojigt när hunden kan sitta fint som en dam. 021

Leave a Reply

