Tränings tävling

Idag blev det en liten tränings tävling i agility på kalmar bk! Riktigt skoj att de håller i sånt här under visa öppna agilityträningar.

Det var en enkel hoppklass 1 bana, med lite klurigheter och en del byten som det gällde att tajma in, men annars tycker jag inte den var svår för Nicci. Vi satte slalom (ett problem som vi lämnat) som många andra inte lyckats få till och då tyckte jag ändå det var super enkelt placerat, men det många gjorde fel var att de var sega med att ge kommandot tills de var framme vid andra pinnen. Hon rev två hinder på rad som hade lite sväng i sig som hon inte riktigt kunde hoppa rätt till. Jag märkte igår på kursen att hon börjat riva galet igen. Vi hade det så bra ett tag, men nu är det tillbaka på det där jobbiga sättet. Visst, det var aldrig borta helt, men det var så pass bra att hon inte smashade in i varenda hinder.

En del där två hopphinder var placerade som ett staket lyckades jag klanta till det-Första loppet (vi körde samma bana två gånger) fel placerade jag mig rakt framför där hon skulle hoppa så hon tog den åt andra och hållet och ”diskade” oss. Andra gången satte hon den första av de två, men sedan hamnade jag helt tokigt igen och skulle skickat henne bakom mig, men jag tänkte att hon kan väl springa framför mig istället, men de hade vi inte utrymme för. Annars hade vi kunnat sätta det loppet felfritt på en helt okej tid också. Blev nog något 10 fel, en massa ”vägran” eftersom jag absolut vägrade låta henne ta det hindret åt fel håll och till slut skickade jag henne bakom mig som jag tänkt efter hur första blev och då satte vi det.

Nicci var så lugn så att jag blev lite orolig. Hon skällde inte överdrivet mycket. Utfallen var under tio och hon jobbade på bra även fast jag hade ny leksak som inte taggar på henne direkt. Även nu ser jag att en klass 1 bana som denna är inga problem för Niccis förmåga och vi får börja anmäla oss till tävlingar nu så vi kan ta oss ut på de riktiga banorna.

119

Leave a Reply

