Drömmål

Vi såg på pshundars blogg om drömmål inlägget och kände oss inspirerade att göra ett själva!

Nicci

Vi vill få bukt på ”rymma problemet”. Hon har en tendens att sticka ifrån mig som hon själv behagar, speciellt på tävling. Det blir sakta bättre, men vi har en lång väg kvar.

Målet för i år är att ta oss upp till klass 2 i agility/hopp klasserna. Jag har hittat sporten att satsa på med henne. En dag vill jag även ta mig upp i trean i heel work to music eller freestyle, men det får rymma delen styra över tills vidare.

Yatzy

Yatzy är ju min lilla drömhund. Att ha honom var ett drömmål för mig!

I framtiden vill jag även att min första tävlingslydnads hund ska bli lydnadschampion. Det är bara ett drömmål, men inte helt omöjligt. Annars vill jag även hinna göra en lydnads debut med pojken i år då det finns en hel del i alla fall på slutet av året när han passerat 10 mån.

Sen är mitt största drömmål godkänd vallhundsprov! Han är min första vallhund, men jag hoppas att vi ska kunna ta det till slut.

Zacko

Våra drömmål är att ta oss upp och tävla i klass 3 i freestyle, tävla i de högre klasserna i lydnad och att ta ett viltspårschampionat och att starta i apellen spår 🙂

20140423-103627.jpg

Leave a Reply

