Agility med jubel i backgrunden (film)

Idag var jag på kalmar bk i över två timmar med Nicci och Yatzy medan mamma och lillebror var på fotbolls match inte så långt ifrån. Man hörde en hel del av jublet på arenan och då bestod större delen utav göteborgs hejaklack som var mindre.

kurs

Denna banan var mitt huvudsakliga mål. Från 2 till 3 och 4 körde jag på bakombyte som det var tänkt på kursen. Det sätter vi utan problem.
Vid 7 till 8 var det tänkt ett blindbyte eller framförbyte beroende på. Instruktören hade tänkt sig att vi skulle köra blindbyte efter att ha tittat. I början av videon längre ner när vi kör denna banan så gör jag framförbyte, men till tredje försöket sätter jag till slut blindbytet. Hon rev även betydligt mycket mindre än vad hon gjorde på kursen i onsdags på denna banan. Så pass lite att jag inte ens kunde reta mig på det och hon fick ändå sin belöning. Detta är något jag märkt att hon blivit bättre på, rivandet. Det är inte alls samma problem som för. Visst hon river, men jag retar mig inte på det som förut. Jag kunde blir riktigt utflippad och sura totalt.

Vi körde även boxen, fyra hopphinder uppsatta. Där var det rentav improvisation. Testa jaako som jag lärt mig på kursen, men annars var det bara att köra så att Nicci inte kan lära sig banan utan till efter för många repetitioner av samma sak. Någon rivning, men annars följde hon bra dit jag visade. Tog inga extra hopp även fast hon kom emot hindret efter en sväng, något som kan hända.

Vi körde igenom running contacts, men idag tog det slut. Jag började me 2 på 2 på balansen igen. Känner att jag bör nog ha det så tills hon lär sig att söka sig mera neråt. Vid sidan om kommer jag träna running contacts, men eftersom vi har problem med uppfarten så väljer jag att satsa på att få den till en bra running först.

A-hindret kämpar vi på med. Hon har problem mera med uppfarten här också, men det börjar närma sig 50% träffar även fast större delen är för högt upp ändå. Jag kommer dock välja att ha hela running igenom, även uppfarten. Någon gav tipset att stanna framtassarna på uppfarten, men känner att stanna på A-hindret varken upp eller ner sliter för mycket.

Yatzy var också med så klart! Han över på backa även fast det är svårt för pojken och så fick han testa att springa igenom tunnel. Tog oss några försök, men till slut sprang han rakt igenom.

På kvällspromenaden fick han gå lös lite. Han klarade av det även fast två barn sprang ganska nära förbi oss. Fick tjoa lite och locka på honom, men det gick och han stack inte även fast han glodde mera på de än mig. Han kom även på inkallning när han skulle iväg och valla fåglar. Min duktiga pojk. Sen när vi passerade en stor fluffig bearded collie som var i inhägnade på trädgård så började Yatzy morra för fullt… Han måste tyckt den såg riktigt mysko ut då den bara stod där så snällt med förväntan av att leka och sa inte ord till skillnad från mitt egna monster.

015

 

Stiliga pojken.

 

011

Mitt monster ❤

012

Som är riktigt sur på mig för att jag band fast honom. Hans stora problem… han klarar inte av att jag gör något med Nicci. Då går han och biter efter henne så jag sätter kopplet i staketet när vi är här, men hans konstanta skällande tar död på mig.

051

Sen så kan han så klart vara söt!

071Vi är ändå det bästa teamet!

2 thoughts on “Agility med jubel i backgrunden (film)

  1. maja krstic

    Ser bra ut ! stanna kvar lite på den höjden i RC tärningen även fast hon göra sjukt sygga träffar oftast så missar hon ibland. Kommer nog bli asbra! 🙂

    Reply

Leave a Reply

