Agility som aldrig förr

Varför har inte detta skrivits förr? Ja, det kan man undra… jag har tyvärr begått en utav de sju dödssynderna och de är lättja, eller förkortat ”inte orkat”. See ya in hell.

Torsdag, Fredag och lördag gick åt till agilityträning på klubben. Har nog aldrig tränat så här mycket agility, men de är verkligen skoj. Äntligen har man något man satsar på och vill utvecklas i. Snart startar även en fortsättnings kurs i agility, faktiskt denna veckan, men återstår att se om jag verkligen ska gå.

Det mesta av vår agilityträning går ut på kontaktfälts träning. Dessa tre pass på klubben har jag kvalat mellan running contacts och 2on2. Nu är det bestämt! Jag håller mig till running. Jag behöver få upp farten och känns omöjligt med 2on2.

046

Vi har börjat om från början här hemma med planka på marken. De 23 gånger hon sprang över så träffa hon 10 och missade 13, inga lovande resultat. Idag på klubben där de var öppenträning så körde vi en genomgång utav rallybana där de gick helt okej och tror nog de kan duga till godkända poäng till tävling om vi kommer ut där någon gång. Efter vår enda genomkörning av rallybanan så stack jag direkt till agilityplanen. Vi körde lite på full längd, men inte höjd, men nära nog. Hade utplacerad leksak och gick bra. Enda nackdelen var att hon sakta ner på slutet, men mitt fel från de tre andra dagarna.
Eftersom jag ville ha mera fart så valde jag att inte köra hela, men ta upp henne så hon kom till nedfarten kasta leksak mellan två hopphinder placerade på balansen nedfart för att inte hoppa åt sidorna. Gick kalas! Hon missa de två första gångerna, men sedan körde hon tre perfekta på rad där jag tjoade och skuttade runt av glädje när jag hämta kopplet.

Vi fick även kört på en liten hoppbana med en tunnel när vi hade extra tid till bygge. Kan inte säga att jag var nöjd över hopptekniken, men vi gjorde en hel del bra saker för en så pass svår bana för oss som inte kört längre kombinationer.

aagiiliyt
Hon rev konstant hinder fem… Höll på att välta allt, skrika, springa från platsen och aldrig komma tillbaka igen. Där stötte vi på dödssynden vrede, wie, wie.

Vi lyckades i alla fall få till en gång utan något riv, men då med något annat fel som missat hinder eller tagit från fel håll, men jag övar än på min handling.

Nu i efterhand när jag ser på banan så ser jag många bättre sätt att ta sig runt hindren, men då de inte exakt var uppsats som på bild blev det inte så, men lär köra på denna igen när jag har extra tid till bygge och vill köra på lite mera svårare handling.

Några bilder på mina två.

109 093 006 017

Leave a Reply

