Spår

Idag så kom Cornelia & Brandy hem till mig och det stod lydnad och spår på schemat. Jag gick och mötte dem vid bussen, vi satt på ett cykelställ och väntade och han undrade nog vem vi väntade på. Cornelia och Brandy kom och Zacko satt fortfarande lugnt och sen så gick vi hem till mig och fixade lite med spårgrejer och sånt.

Vi gav oss sen ut i skogen och vi hittade ett bra ställe. Jag gick och la Zackos spår som bestod utav två vittringspinnar och hans favoritleksak i slutet först, medan Cornelia höll i Zacko. När jag kom tillbaka så bytte vi till sele och spårlina. Spåret var inte långt, då de var första gången för honom med pinnar. Han missade den första pinnen, men hittade den andra och tog den och gav till mig. Vi fortsatte sen där han hittade grisen son belöning och bar på den tillbaka till stigen. Jag är jättenöjd över Zacko idag! Han va jätteduktig för att vara första gången att spåra pinnar! Har även blivit tvingad till att starta i apellen i sommar, vi får träna lite mer så kanske vi är redo sen 🙂

112

114

126

137

Cornelia och Brandy gick det också väldigt bra för, duktiga ni:D

143

154

Sen när vi gick till bussen för att lämna Cornelia och Brandy så la Zacko sig ner och somna medan vi väntade på bussen. Trött kille efter spår ♥

157

2 thoughts on “Spår

Leave a Reply

