Agilityträning

Idag hade jag tänkt mig bara träna lite agility på trädgården, men när pappa fråga om jag ville till klubben så kunde jag inte säga nej.

Så ännu en timme på klubben. Spenderades mest till balanshinder träning. Vi körde idag hela balansen, men på lägre höjd, ungefär hälften. Gick sådär. Antingen träffa hon upp eller ner. Inte båda. I många fall for hon rakt över kontakten på nedgången om jag kastade favorit leksaken. Så helt enkelt får jag använda mig utav att sakta ner henne vid nedgången på tävlingen om jag vill ha en tydlig träff för domaren. I visa fall dömer ju domaren bort en träff om de såg otydligt.

Slalomet bestod enbart utav fyra pinnar idag för att säkra ingångarna mera. Hon satte flertalet, men många fel görs än. Har börjat nu med att springa längre ut mot sidan ifrån slalomet. Något som faktiskt funkar bra. Vill kunna lämna henne sen, men först måste träning läggas på de.

De sista för passet blev att köra bara en nedgång, alltså tagit en plan för sig och satt på backar för att höja. Hon sprang förbi och fatta inte alls att hon skulle på den, men tillslut när hon fatta så satte hon den bästa kontakten nånsin och kunde glatt springa och plocka undan slalomet och sedan åka hem.

Glöm inte rösta på Yatzy!

9 till 3

Leave a Reply

