Njuter av träning

Ibland känner jag att jag faktiskt sätter för höga krav. Inte bara på hundarna, men även mig själv. Jag tror för mycket helt enkelt. Som att jag skulle kunna lära in kontaktfälten så de sitter någorlunda på mindre  än en månad. Nee… skulle inte tro det.

Vår prioritering hemma är att kunna svänga på olika sett efter hopphindret. Något jag märkt blir till en liten snurr ifrån Niccis sida för att hon enkelt tänker åt fel hål, men ser sedan efteråt att matte är inte på väg dit.

Kontaktfält och slalomingår lägger jag krut vid klubben. Har inte de bästa sakerna hemma och behöver öva på mera ordentliga agilityhinder. På senaste träningen på klubben hade Nicci helt glömt bort vad slalom var. Slalombågarna gjorde det inte bättre. Hade höjt ganska mycket på balanshinder plankan på klubben och övade på nedgångarna. Hon missa flera gånger än hon träffa. Försökte även sätta två backar vid sidorna om hindret för att inte styra ut mot sidorna. Hjälpte inte… hon hoppa över eller sprang på dem. Min hund är speciell hon…

Så för att släppa i det som vi har mest av, lydnad och freestyle. Har jag valt att börja träna skojiga tricks igen som jag gjorde för ett år sedan. Det blev sedan mera allvar till sommaren och den skojiga klassiska tricksträning las på is. Med Yatzy lär jag in fyra tassar i en skål och Nicci får lära sig att lyfta andra baktassen, både två kroppskontrolls övningar.

Glöm inte att rösta på Yatzy! Han kan vinna en gopro, vilket innebär många videos här till sommar!!!

http://sommarenmedscalibor.se/?entry_id=801

1549453_808753502486106_321863106_n

Leave a Reply

