Envis hund förblir envis

Idag var de träning på kalmar bk. De har öppen träning varje tisdag och idag var första gången för i år, för min del.

Meningen var att få till massvis med träning för Nicci runt störning. Kanske till och med sätta lina på och köra lyndadsövningar där jag kan komma längre än en meter ifrån henne. INGET av de blev av… Nej da för jag har världens envisaste hund. Därför planerar jag inte… blir aldrig som jag tänkt. Hon låg som en sten på 100 kg i buren. Vägrade att komma ut och så sur ut som en citron. Burens dörr stod till och med öppen i perioder och folk stod bredvid där och hälsa på Yatzy, men inte ens människoglada Nicci hoppa ut. Så ja, blev en timma i bilen för den sura citronen…

För Yatzys del blev de mest att sitta och titta på andra hundar. Han har en tendens att morra när han blir lite osäker. Något han hunnit ta från Nicci, så lägger nu extra träning på att att man ska vara tyst och bara titta. Passivets träning är jätte viktigt för en valp, speciellt utav vallhunds typ.

Ögonkontakt belönades med och så körde jag lite följsamhets övningar. Min pojk är verkligen imponerande! Vad ska de bli av denna killen?

Öronen vet jag dock inte vad de ska bli av dem…

20140318-214719.jpg

Leave a Reply

