HTM i all ära

Idag har himlen varit blå och det var varit lagom väder ute. Inte slaskigt, inte för kallt så man måste ha vantar. Lite varmare och så hade det varit perfekt!

Med Nicci övade jag mest på position 2 i HTM. Inblandat hade jag rutan uppställd med tasstarget i. I HTM träningen ville jag testa på att köra position 2 i springande och blanda in en snurr i fart. Enkelt var de inte, men vi kör på och just nu stannar vi upp för snurren och direkt efter att snurren är utförd kastar jag godis framåt så hon får uppfattningen att hon ska springa igen direkt efter. Ibland kan Nicci vara riktigt lat och tycka freestyle och HTM är de tråkigaste, men jag gör mig bästa för att öka hennes motivation.

Medan jag och Nicci tränade fick Yatzy vara fast bunden i vårat staket för att öva på hur de kan se ut på agilityträning. Han tyckte inte alls de var skoj, men de är bara att acceptera och när han tog de lugnt och satte sig fick han beröm.
Han fick även senare öva på tasstarget med samma som jag hade till rutan med Nicci. Han fattade direkt och ställde sig på den som att han gjort de hela tiden så dags att avancera lite mera till nästa gång.

20140306-204012.jpg

 

Mys med mig!

One thought on “HTM i all ära

Leave a Reply

