I skogen, lös

Idag tog Yatzy och jag morgonrundan i skogen. Han har enbart gått i skogen en gång innan och då i koppel. Idag ville jag öva lite inkallning och låta han få upptäcka det nya området utan de konstanta sträckande kopplet.

Han gick till större delen med nosen i marken med avståndet en meter eller mindre, så det försvårade chanserna att träna inkallning. Jag lyckades ändå få några inkallningar, men han var inte mottaglig för godis. Ibland tog han lite torkad lever. De var hundar som skällde utom synhåll, men jag tror han tyckte det ver läskigt med det öronbedövande skallen.

20140305-111847.jpg
Han tycker om att sätta framtassarna på stenar han hittar. Något
han gör helt själv då och då, så jag är aldrig redo med mobilen. När jag allt har den framme och försöker ta bilder blir de alla så här suddiga!

Leave a Reply

