Träning i hundhallen den 24/2

Idag så tränade vi tillsammans med Cornelia & Brandy, Emma & Charlie och Eira och Dot i hundhallen i Haninge!

Påväg till hallen så åkte vi både buss och tåg, vilket gick jättebra förutom att Zacko ville sitta i sätet, “varför får matte och inte jag?!” Zacko fick fina kommentarer och klappningar på tåget vilket han uppskattade väldigt mycket. Sen när vi kom fram till stationen där vi skulle ta bussen så missade vi bussen, typiskt.. Men vi gick över vägen och hann med den iallafall!

Vi va framme vid kvart i 12 så mötte vi Emma & Charlie och Cornelia så gick vi hem till Cornelia och väntade på Eira och Dot, sen så gick vi på en promenad och sen så var det dags för träning. Vi gick in och Zacko fick låna en bur för att ta det lite lugnt innan. Sen så körde vi helt ensamma lite rallylydnad på planen och det gick  hur bra som helst, absolut inga problem! Sen efter vi hade kört våran improviserade rallylydnadsbana så släppte jag honom lös och tränade freestyle samma där, det gick hur bra som helst, shit vilken hund jag har! Sen så körde alla lite olika saker på planen samtidigt och Zacko lyssnade hur bra som helst och höll sig vid mig hela tiden.  Det enda negativa med träningen va när jag skulle köra inkallning med Zacko så backade jag ifrån honom (dummer) så backade jag rakt in i hallens enda pelare, smart där liksom, aj! Vi hoppade lite över lydnadshindret, han genade först, men sen så! Jag är så nöjd över dagens träning och jag är riktigt taggad på detta år! 😀

1969236_668294876542281_1261130675_n

Platsliggning

1960275_608507882561957_1849769777_n

1903387_608507689228643_1036227965_n

Min bästa vän ❤

Cornelia & Brandy

Eira & Dot

Emma & Charlie

Världens bästa dag, vi kommer att sova gott! 😀

Leave a Reply

