Agility i två timmar

Efter en lång agility vila så blev det riktigt ös den 31/1

En hel del stressande var det ifrån Nicci den dagen, inget nytt egentligen. När jag lämnade henne fastbunden för att bygga upp banor så skällde hon som hysterisk. Jag vet inte riktigt hur jag ska få bukt på detta, ”problem”. Mycket energi kommer läggas ner på att öva att klara av att vara fastbunden vid agilityträning. Känner att vi måste komma till ro med det så folk kan höra sina röster när de pratar.

Agility träningen bestod utav större del av hopphinder som krävde massa handling. Riktigt avancerat om du frågar mig som springer med en toksnabb schäfer. Tror det var endast en gång utav de två banorna som var uppsatta med skyltar(lite av vägledning) som vi lyckades ta alla hopp från rätt håll. Den enda gången dock så lyckades hon riva ett hinder, men det betydde inte så mycket. Jag hade ju äntligen lyckats visa rätt i tid.Just nu måste jag lära henne att samla sig mera agility. Inte bara ösa på allt vad hon kan och smälla in i varenda hopphinder, ta den första hon ser är i princip det hon gör nu.

Tre hopphinder + ett helt slalom utav 12 pinnar stod uppställda och vi körde mest enbart slalom. Hon var sjukt duktig på slalom. Neråt så kan ni se det enda jag kommer ihåg som jag körde med hopphinder också. Mitt ritande blev inte det bäst och ser att jag ritat vart jag startar helt fel, men tyckte denna övning var väldigt nyttig. Vi har kört på lite smått sen tidigare innan vilan med att ta mera avancerade byten som framförbyten.

box 3hopp + slalom

Så mera krut på att slappna av när matte bygger banor som består av olika byten för att avancera upp träningen. Vi ska köra hårt nu till guldagility! Kanske blir det vår första start officiellt om jag inte hinner sätta upp mig på annan tävling?

IMG_3118

Ifrån somras! Saknar sommaren. Våren är helt klart bäst att träna agility, men på sommaren får man snyggaste korten.

6 thoughts on “Agility i två timmar

  1. Lotta

    Sv: Det är ju perfekt! Jobbar hon inte med det längre? Min syster har precis börjat jobba med det så jag får produkterna lite billigare 🙂 Hur bra som helst ju!

    Reply

Leave a Reply

