Vad gör vi egentligen?

Ni kanske har märkt att det har varit lite tomt med träningsinlägg ifrån min och Zackos sida och ni kanske har börjat undrar vad vi håller på med?
Jag vill börja med att säga att allt går så bra. Lydnaden går jättebra för min lilla tonåring, är så stolt över honom!
Fotgåendet går hur bra som helst. Igår så mötte vi hans tikkompis som han har varit med ända sedan han va valp och en annan tik samtidigt och Zacko brukar göra allt för att få hälsa, men gissa vad? Han kunde jobba!!! Han gick fot med kontakt hela tiden och inkallning en bit ifrån, men fortfarande inomsynhåll för honom.
Vi har  börjat att träna lite lydnadsmoment inför de högre klasserna också  så som rutan, sakta takt i frittfölj, gå åt sidan i frittfölj och hämta apportbock just för att det inte ska bli så enformigt i träningen. Om det fortsätter såhär bra så debuterar vi i lydnad till sommar, vilket jag ser fram emot 🙂

Freestyle tränar vi också och jag håller på med ett nytt program, men kan inte bestämma mig för vad jag ska ha för låt… Skulle behöva någon som säger denna låt måste du göra ett program till och du har inget annat val haha! 😉
image

4 thoughts on “Vad gör vi egentligen?

Leave a Reply

