Improviserad inomhushall

En inomhus tävling börjar närma sig och jag vill så klart göra henne mera säker på att utföra tricks på något annat än gräs. Så tur nog hade mamma tagit den ena bilen till jobbet och pappa den andra till Kristianstad och då var helt plötsligt garaget ledigt för att testa på det golvet. Det är långt ifrån lika halt som i huset vilket har sina fördelar. Tyvärr så utrymmet inte alls så stort, speciellt inte när det står en hel del saker där. Vi kunde i alla fall utföra några små freestyle trick!

002007

Vi körde på med lite klossträning när jag hittade denna pallen i garaget! Hon cirkulerade fint runt utan att jag sa något. Matte hade liksom glömt det där kommandot…

Sen körde vi på lite mera med att använda den för ingångar till frittfölj. Hon rörde sig i en fin cirkel efter mitt ben. I vanliga fall har hon varit väldigt seg på det, men hon förvånar mig alltid denna tjejen.

008 011

Vi testade på burleken för första gången. Hon fattade dealen direkt som att hon alltid gjort det. Jag gjorde några försök till att slita bort att galler på framsidan, men gjorde inga framsteg. Så hon fick nästintill krypa in då ingången är för låg för stora schäferbruden. Det kommer bli användbart till framtida tävlingar och träningar då vi har med tygburen.

   / Julia

One thought on “Improviserad inomhushall

Leave a Reply

