Freestyle träning i snön

Idag har vi haft det riktigt skoj med massa freestyle träning. Vi har anmält oss till en freestyle tävling om en månad så det känns lite smått så där med hur hon utför tricken, men det får gå som det går då.

Första freestyle träning blev under lunch promenaden som ses i videon. Där utför hon alla tricks som är med i rutinen mer eller mindre. Inte det bästa utförandet, men betydligt mycket bättre än det sämsta jag sett. Om hon gör så som på videon på tävlingen så blir det nog helt okej. Bara hon inte väljer att springa ut från plan och pussa på alla människor! Det människor älskande monstret… Hur tråkigt hade inte mitt liv varit utan dig?

Mot kvällen hade det lagt sig mera snö och så fort vi tog steget ut för att gå på kvällspromenad blev Nicci överlycklig. Jag kunde inte motstå att använda mig av snön och träna ännu mera freestyle. Nicci var väldigt taggad och sprang i full galopp. För en gångs skull kändes det som att Nicci tyckte det var skoj, men det var nog för att marken var täkt med en av hennes favorit leksaker…

Vi testade på ett ställande under gång medan vi ändå var på G och som vanligt så lägger hon sig fortfarande ner! Tror det beror på att jag använder samma ton som vid läggande under gång. Vi får öva lite mera på det så vi vågar debutera en dag i lydnad också.

14 thoughts on “Freestyle träning i snön

  1. irma frisör och makeupartist!

    sv: tack snälla söta du, kul att du tyckte om min blogg! Varmt välkommen tillbaka!
    Häftig video, inspirerande ! Tränar själv agility och lydnad med min lilla chihuahua, du kan tro att man får snea blickar när man kommer bland alla collies, boxer osv med en sån liten hund 😉

    Reply
  2. Maria

    SV: Tack!!;D

    Haha, du gillar hundar märker jag!;D Har också hundar!cx Super mysigt när den lilla lägger sig på ens mage… inte lika mysigt när den stora gör det..xD

    Reply

Leave a Reply

