Första rutanpasset + andra vittringspasset

Idag blev det vårat andra pass utav vittringsapportering och det börjar gå framåt! Många försök till att krafsa på tandpetaren görs fortfarande och hon tog även upp tandpetaren och lämnade fint hos mig. Inte riktigt det vi är ute efter, men nu vet jag att hon klara av att lämna av så smala och små saker. Några pass till och så fattar hon nog att nosen ska frysa över tandpetaren! Detta påminner lite om när vi försökte lära in kanterellsök. Det fortsatte vi tråkigt nog aldrig med, men ska försöka ta upp det till hösten igen. Det är ju en ganska bra aktiveringsövning och så får hon använda nosen + att matte inte behöver tråka ut sig med att lägga spår.

Första rutanpasset blev det idag med invigning av de ny inköpta konerna! Jag lade ner en frisbee i mitten med godis i, men flyttade bak den efter ett tag då jag ville få in henne lite mera i rutan. För att få drivet och farten framåt så höll jag i hennes sele och släppte inte fören hon fäste blicken in i rutan och när jag allt släppt så sprang i häck i häll efter henne så hon fick känna lite att godis kunde hamna i någon annans mun. Dock var jag lite hemlighetsfull och ”missade” att lägga godis i frisbee två gånger, men det funkade super då jag snabbt var inne i rutan för att belöna.

776

 

Kostade 19 kr styck på Intersport!

 

777

De har även hål i kanterna så man kan fästa de i marken om det blir blåsigt eller vill hålla fast markeringsband.

3 thoughts on “Första rutanpasset + andra vittringspasset

Leave a Reply

