Lyckade hundmöten + blooper video i lydnad

Just nu vill jag skrika av lycka, men gör jag det så vet jag att något kommer gå snett till slut. Istället stannar jag på den säkra sidan och tror inte för mycket.

På senaste tiden har vi haft några möten och alla har varit utan utfall. Enbart på morgonen när vi var i stockholm morrade hon på två hundar utav fem på den promenade och det var de två första.h Varje gång hon morrar/gör utfall får hon en tilsäglse av mig så hon vet att det var fel och godis ger jag inte heller i någon from till hunden är utom synhåll.

Även fast hundmöten och freestyle varit på top de senaste dagarna så kan jag inte säga det samma om tävlings lydnad. Ingen är perfekt dock och jag kan inte låta bli att skratta åt denna videon. Hon buggar istället för står under ställande under gång och när jag repeterar så lägger hon sig. Flertal gånger i videon får du se Nicci buga istället för att lägga sig.

One thought on “Lyckade hundmöten + blooper video i lydnad

  1. Elin o Olle

    Hon kanske inte gör rätt, men gud så söt hon va när hon gjorde så fint bugande ist för ställande 😀
    haha olle brukar göra klockrena ställande på läggande… så nu har vi börjat om med läggande från början så kanske han kan lära sig de oxå 😉

    Men tycker ni e super duktiga, jätte fin kontakt har ni 🙂

    Reply

Leave a Reply

