Inomhusträning

För första gången i vårat liv tränade vi i en inomhuslokal för hundar.

logotyp

 

Guldhundenarena heter lokalen och ligger i Rockneby.

Förvånande nog gjorde hon inte mera än tre utfall! Tänk att mitt monster börjar bli en ängel. Allt jobb vi plågat oss igenom tar fart och visar sig nu.

Det var flertal hundar där. Koppel fick vara på under hela tillfället då jag inte riskerar någon smitning. En platsliggning blev det och det låg Nicci i ena hörnet till hundar hela vägen till nästa hörna. Alla hade kopplat los sina hundar och lämnat så långt de kunde gå, men jag valde att stå koppellängd då jag inte kan lita på att hon ligger kvar när vi inte fått in huvudet i backen. Några gånger skällde hon på mig, men annars var hon lugn och la själv hackan i backen efter halva tiden. En hund bredvid morrade dock lite. Inte på Nicci, men framåt mot sin matte. Inget aggressivt dock. Det fick Nicci att fixera sig lite emot den hunden, men annars låg hon kvar efter att jag viskat lite smått för att få bort blicken från hunden.

Något jag inte kände till var att det fanns speglar i hallen! Inga stora, men perfekta för att träna lite ingångar och svängar på stället i frittfölj. Läggande under gång har tagit i sig och nu lägger hon sig istället för att köra ställande. Riktigt bra enligt mig som smygtitta emot spegeln medan hon la sig.

Spegeln användes för att träna in position 2 i HTM. Det är inte enkelt då jag inte vet hur man tränar in positionen, men vi improviserar och får se hur det slutar.

poaition 2

 

 

8 thoughts on “Inomhusträning

Leave a Reply

