Frågestund – svar

Namnlös1

Hur gamla är ni?

Julia: 15 år (december)

Mikaela: 15 år

Och hur gamla är era hundar? 

Julia: 2 år

Mikaela: 1,5år

Vad är dem för raser?

Julia: oregistrerad (schäfer)

Mikaela: Tollare

Vad brukar ni aktivera dem med?

 Julia: Agility, freestyle, lydnad, tricks, dogparkour, spåra, frisbee mm

Mikaela: Freestyle, rallylydnad och lydnad och spår

Vilken aktivitet skulle ni vilja prova om ni hade tid, möjlighet osv?

 Julia: Om det inte gäller hundar så skulle jag vilja dansa Jazz igen. Hundsport skulle det vara bruks. Jag gillar vallning, men det är ingen ”sport”.

Mikaela: ohundigt är dans. Hundsporten skulle vara bruks här med.

Framtidsplaner?

Julia: I framtiden skulle jag vilja ha en kennel, hunddagis eller vara instruktör. Även äga får.

Mikaela: Driva hunddagis och skulle vilja vara en instruktör plus att tävla på hög nivå skulle vara kul 🙂

Är det din första hund?

Julia: Japp.

Mikaela: Nej

Hur många trick kan de?

Julia:  Runt 70 tricks, men jag tränar inte det så ofta längre och har glömt att skriva på listan, men jag tror runt 70 st.

Mikaela: Massor, räknar inte tyvärr.

Och vilket gillar de mest?

Julia: Att få göra en liten halv volt bakåt medan hon fångar en frisbee

Mikaela:Fotgående,  åttan och runt.

Vilket är deras bästa?

Julia: Backa runt mig

Mikaela: Fotgående, åttan och runt

Hur ofta tränar ni och vad?

Julia: Det är olika, men just nu har det varit till större del freestyle. Kan vara något pass på mindre än 30 min någon dag. Just nu dock har jag varit riktigt lat med träning och det har bara varit småpromenader och någon varannan dag lite träning på bakgården. Förut brukade jag vara någon dag i veckan på bruskhundklubben med antingen agility eller lydnad i någon timma.

Mikaela: Nu den senaste tiden då det är jättekallt ute så har det inte blivit mycket alls förutom promenader. Förut så var jag på klubben och tränade, men nu är det så mörkt och kallt så en hundhall ska hyras. Vi tränar freestyle för det mesta.

Vad är deras  favorit godis och favorit leksak?

Julia: Skinka var det ända hon ibland åt när hon löpte, men annars är råttkött en stor favorit. Favorit leksak måste vara hennes kampboll. Det är ett snöre + handtag och i slutet en liten boll.

Mikaela: Favoritgodis är allt möjligt, favoriterna är korv och hundkex. Hans favoritleksak är (var) hans hööks kastboll.

Vad är det som gör din hund så speciell för dig?

Julia: Att hon är så galen och alltid ska göra något som irriterar. Att gå frittfölj med den tjejen medan hon stor gapar är det roligaste i lydnaden som vi kan ha.

Mikaela: Att är min allra bästa vän såklart, en man alltid kan lita på. + att han aldrig ger upp:)

Det bästa med dig som hundägare?

Julia: Att jag inte ger upp även fast Nicci har sina problem. Jag fortsätter kämpa även fast jag vill bara ge upp.

Mikaela: Vet inte faktist 🙂

asdfghhgfd

19 thoughts on “Frågestund – svar

  1. Boel

    Åh vilka intressanta svar 😀 Blir super inspirerad!

    Sv: Ja, det kan jag förstå att hon tycker 🙂 Det är rått, men tycker ändå att det är bra att något sådant som Hunger Games kommer upp. Vi får en tanke på vad som skulle kunna hända.

    – Ja det har jag! Såg den på midnattspremiären, SÅ FANTASTISK!! ❤

    – Aw, vad jobbigt 😦 Hatar prov </3

    Reply

Leave a Reply

