Dogparkour promenad

002

 

Hoppade upp på en högmur så man ser baronen bakom henne.

 

003

 

Från att ha ha klättrat upp på muren är hon på väg ner. Påminner om balansen i agility.

004

Vi hittade ett träd som blåst omkull och hoppade upp på det. Utmärkt balansträning att gå runt på den.

 

012

 

Självbehärskning runt vatten är inget som Nicci kan på stranden, men jag tänkte att jag gick hit där hon ändå inte får bada och övade lite. Hon ville gärna i. Försöka kan man ju alltid tycker hon.

Vi hade även lite hundmöten. Första var vid bilen. Precis när hon hoppar ut så finns det en labrador 30 meter bort och hon börjar skälla så jag slänger in henne i bilen igen där hon får ligga tills de passerade. Vi möte upp med dem igen och hon var på väg att skälla, men lyckades inte då jag han stoppe henne. Blev även ett möte med en annan labrador. Och WOW! Gissa vad? Hon passerade hunden utan ragg och med en neutral svans. Matte hamnade i chock. Duktigaste tjejen. Även möte med en chihuahua där ragg och svans kom upp, men det var för att den hunden skällde. Det är alltid svårare. Även tajt möte som jag trodde hon skulle göra utfall vid, men lyckades ändå.

En människa utklädd till björn kom ut från gymmet där mamma + småsyskon nyss varit. Trodde att hon skulle reagera, men hon gav inte ett skit för den. Knappt så att hon märkte att den fanns.

28 thoughts on “Dogparkour promenad

  1. Bella Eriksson

    Gud vad roligt med framsteg! Haha en björnmänniska är det nog inte många hundar som inte skulle reagera på.. 😉

    Sv: Vad roligt med agility! Mindre roligt med kf skulle jag väl säga… 😉 För oss sitter de fortfarande inte 😦 Men vi tränar på! 😀

    Reply
  2. jokiraa

    Vi har samma problem som ni, med andra hundar.
    Och jag gjorde samma sak med min, eller rättare sagt gör samma sak.
    Akira är väldans bra på att tagga till när hon ska ur bilen. Hon liksom kommer igång direkt när tassarna är i marken. Så jag gör helt enkelt så att börjar hon så slänger jag in henne i bilen igen och försöker tills hon hoppar ut lugnt och förstår vad jag menar. 😛
    Det funkar. 😀

    Härligt att mötet gick så bra för er!! *tummen upp* 😀

    Reply
  3. Lollo

    Hade missat din kommentar men nu finns de en film uppe på när vi tränar, dock inte så långt å inte med så många olika trick, försöker träna korta pass hemma så han inte ska hinna tröttna, vilket de verkar som att han gjort för han har verkligen inte samma tempo hemma som när vi är på kurs. De hade han förut. 😛
    Åh spännande är de den tävlingen som är i motala? 🙂 Jag håller helt klart med om att de är den roligaste att titta på 🙂

    Reply

Leave a Reply

